Puntos fuertes y débiles en la formación por competencias según los egresados del SENA

  • Jose Alonso Oviedo Monroy Centro de Comercio y Servicios (SENA)
Palabras clave: Competencias, Programas de formación, Aprendizaje, Enfoque del aprendizaje, Contexto de aprendizaje, Puntos fuertes y débiles, SENA

Resumen

The target of the research is descriptive exploratory analysis of the skills that graduates of the SENA considered strengths or weaknesses in their studies. To do the results based on a sample of 161 graduates into twelve areas are described, five of them being statistically significant. The results show that graduates say as strengths of their studies skills related to traditional teaching methods and knowledge, analytical skills and learning and teamwork. By contrast, the skills related to communication skills in foreign languages, and leadership skills are revealed as weaknesses in technological studies.

Descargas

La descarga de datos todavía no está disponible.

Biografía del autor/a

Jose Alonso Oviedo Monroy, Centro de Comercio y Servicios (SENA)
Instructor-InvestigadorGrupo de investigación GESICOMCentro de Comercio y Servicios SENA Regional TolimaIbagué, Colombia

Referencias

Accenture y Universia. (01 de 05 de 2015). Las competencias profesionales en los titulados. Contraste y diálogo Universidad – Empresa. Obtenido de Accenture: http://www.accenture.com/es-es/industry/Pages/carrera-prof.aspx.

Allen, J., & Van der Velden, R. (2005). The role of self – assessment in measuring skills. Maastricht.

Kember, D., & Wong, A. (2000). Implications for evaluation

from a study of students perceptions of good and poor teaching. Higher Education, 40(1), 69-97.

Valle, A., González, R., Núñez, J. C., Suárez, J. M., Piñeiro,

I., & Rodríguez, I. (2000). Enfoques de aprendizaje en estudiantes universitarios. Psicothema, 12(3), 368-375.

Publicado
2015-12-15
Cómo citar
Oviedo Monroy, J. A. (2015). Puntos fuertes y débiles en la formación por competencias según los egresados del SENA. Vía Innova, (2), 24-27. https://doi.org/10.23850/2422068X.382
Sección
Artículos de investigación