Puntos fuertes y débiles en la formación por competencias según los egresados del SENA
PDF

Palabras clave

Competencias
Programas de formación
Aprendizaje
Enfoque del aprendizaje
Contexto de aprendizaje
Puntos fuertes y débiles
SENA

Cómo citar

Oviedo Monroy, J. A. (2015). Puntos fuertes y débiles en la formación por competencias según los egresados del SENA. Vía Innova, 2(1), 24–27. https://doi.org/10.23850/2422068X.382

Resumen

The target of the research is descriptive exploratory analysis of the skills that graduates of the SENA considered strengths or weaknesses in their studies. To do the results based on a sample of 161 graduates into twelve areas are described, five of them being statistically significant. The results show that graduates say as strengths of their studies skills related to traditional teaching methods and knowledge, analytical skills and learning and teamwork. By contrast, the skills related to communication skills in foreign languages, and leadership skills are revealed as weaknesses in technological studies.

https://doi.org/10.23850/2422068X.382
PDF

Citas

Accenture y Universia. (01 de 05 de 2015). Las competencias profesionales en los titulados. Contraste y diálogo Universidad – Empresa. Obtenido de Accenture: http://www.accenture.com/es-es/industry/Pages/carrera-prof.aspx.

Allen, J., & Van der Velden, R. (2005). The role of self – assessment in measuring skills. Maastricht.

Kember, D., & Wong, A. (2000). Implications for evaluation

from a study of students perceptions of good and poor teaching. Higher Education, 40(1), 69-97.

Valle, A., González, R., Núñez, J. C., Suárez, J. M., Piñeiro,

I., & Rodríguez, I. (2000). Enfoques de aprendizaje en estudiantes universitarios. Psicothema, 12(3), 368-375.

Creative Commons License

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.

Derechos de autor 2016 Derechos reservados

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.